Preskočiť na obsah

Košík

Tvoj košík je prázdny

Článok: Podnikateľský plán

Podnikateľský plán

Podnikateľský plán

V sekcii podnikateľského plánu si dopodrobna rozoberieš dve veľmi dôležité oblasti – svojich potencionálnych zákazníkov a svoj produkt/službu.

Vyhraď si na toto cvičenie dostatok času, je totiž skutočne dôležité.

Ako sme poznamenali v Rozbiehačovi „poznaj svojich zákazníkov, ako seba samého.“

Prvou z oblastí sú zákaznícke segmenty. Zamysli sa nad tým, kto môže tvoj produkt kúpiť alebo použiť? Snaž sa svojho zákazníka čo najkonkrétnejšie opísať. Je tvoj produkt určený pre úzku skupinu zákazníkov alebo zaujme rôzne skupiny zákazníkov?

Tvoj produkt/služba sa bude predávať len v prípade, ak bude napĺňať zákaznícke potreby. Aký problém či potrebu zákazníka vyrieši? Spíš si všetko legitímne, čo ti napadne.

Čo môže zákazníkov odradiť od kúpy tvojho produktu či služby zapíš pod ťažkosti. Môže to byť čokoľvek, zameraj sa na detaily. Bude to pôvod produktu, použité výborné materiály, nemožná dostupnosť skladom či konkurenčná nevýhoda oproti etablovanej konkurencii?  

Aké želania dokážeš svojím produktom či službou zákazníkom splniť? Po čom túžia, no aktuálne ich túžby trh nedokáže naplniť?

Skvelé. Teraz si zodpovedaj dôležité otázky týkajúce sa tvojho produktu, resp. služby.

Odporúčame, aby si svoj projekt konzultoval aj s nezainteresovanými, resp. potencionálnymi zákazníkmi z tvojho okolia, s ktorými sa poznáš. Je možné, že sa dopracuješ k veľmi zaujímavým pohľadom a vylepšeniam, ktoré sám/a ako autor projektu nedokážeš vidieť.

Každý produkt či služba musí vnášať do života zákazníka badateľné benefity. Napíš si minimálne tri, no odporúčame ich napísať aspoň 5 :)

Nezabúdaj na technologickú stránku svojho produktu. Aké parametre bude dosahovať? Spíš si jeho technické či úžitkové vlastnosti. Máš už jasne stanovené rozmery?

Nezabúdaj na kvalitný prehľad existujúcich alternatív, ktoré sa stanú tvojou konkurenciou. Aká je ich cena, akým spôsobom riešia zákazníkove problémy a čo im najviac chýba? → práve to je to, čo ťa môže odlíšiť od konkurencie a zákazníka priviezť k tvojmu produktu.

A na záver praktická ukážka, ako by vyzeral podnikateľský plán, ak by sme premýšľali nad uvedením Žurnálu na trh a používali pri tom Rozbiehač.

OBRÁZKY

Čítaj ďalšie zápisky

Výhľady

1. digitálny oddiel KST Hikemates na svojej stránke zverejnil hneď niekoľko tipov na túry, ktoré ťa dovedú k tým najkrajším výhľadom. Predtým než sa vyberieš na túru sa však nezabudni pozrieť do s...

Zobraziť viac
Projektová vízia

Projektová vízia

Quo vadis? Kam kráčaš? Túto otázku ti pomôže zodpovedať Projektová vízia. Nebojíme sa povedať, že je to najdôležitejšia časť, alfa a omega, celého projektu. Vo vizionárovi si presne definuj to, k...

Zobraziť viac